måndag 9 maj 2011

En byrå med minnen

Så länge jag kan minnas har jag haft en låg byrå med fyra lådor. Jag fick den från min farmor för att den hade rätt höjd för att ställa mitt dockskåp på. När jag slutade leka med dockskåp blev byrån kvar som förvaringsmöbel och sedan har den hängt med. Under alla flyttar jag gjort som vuxen (och det är många) har jag kånkat med mig min byrå även om den många gånger fått vara förvaringsmöbel i förråd. En av mina tjejer har precis som jag haft den till dockskåpet. När hon var liten försågs den med knoppar i form av siffror eftersom hon som liten älskade matte. I helgen hade jag tänkt att nu åker byrån ut! Det fanns verkligen inte någonstans där jag hade behov av en ful furubyrå med sifferknoppar. Fast som vanligt kom jag på andra tankar...

Den har fyllt sitt syfte genom åren men särskilt vacker är den inte


Med lite vit färg och nya knoppar blev det en helt ny möbel

De nya knopparna kommer från en annan byrå där jag precis bytt knoppar
Av bara farten målades lite hyllor till farstun som blev bra förvaring för väskor

1 kommentar:

Rebecka sa...

Va fint det blev i hallen! Och byrån blev oxå jättefin, syntes ju inte att den varit så ful!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...