torsdag 19 maj 2011

Välkommen in i ett kreativt kaos

Under en längre tid har mitt arbetsrum varit allt annat än det kreativa kaos jag önskar. Det har istället varit ett totalkaos där jag inte kunnat få ordning. Känns som om jag ägnat de senaste månaderna åt att försöka bringa ordning så det åter kan bli en plats för skapande. Nu äntligen känner jag att jag är i stort sett färdig. Nu kan min dator får flytta in igen och alla projekt kan födas. Nu har jag åter några kvadrat i huset som är bara mina och där kreativt kaos råder.

De tidigare ägarna använde mitt lilla rum som strykrum. Då rymdes i rummet förutom strykbräda också en vägg med garderober. I mitt rum samsas många lite märkliga saker. Här finns arvegods från farmor som jag är extremt rädd om och detta är det enda rum som är garanterat kattfritt. Det är egentligen en salig bladning av minnessaker, bra-att-ha-grejer och annat som inte riktigt har en plats någon annanstans.

Ett av mina senaste måleriprojekt är den viktigaste förvaringsmöbeln
Ett slagbord som hänger på väggen gör att jag har bord när jag behöver

Blandat plock som gör mig glad. Överkastet som hänger över fåtöljen har följt med sedan barndomen
Många hyllor är ett måste. Längst upp finns förvaring för alla mina handväskor

I bokhyllan finns inspiration och åter inspiration!

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Så stort ditt arbetsrum ser ut att vara!

VisaLiza sa...

Visst gör det! Här gäller det att tänka till när ytan är liten. Tycker det blev bättre när jag gjorde om det :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...