onsdag 18 maj 2011

Ur led är (års)tiden!

Regnet vräker ner här i Hult och det känns onekligen som ett riktigt höstrusk. Gillar inte det här att årstiderna snabbspolas. Är vår och sommar slut nu så vi har vintern att vänta igen? Jag önskar sol, värme och sommar! Vart kan det enklast beställas? Jag brukar inte ha så ont av årstidernas växlingar annars. Brukar invänta höstens mörker och rusk med förtjusning eftersom man då kan tända ljus och krypa upp i soffan med en bok. De senaste åren känner jag däremot att årstiderna påverkar mig allt mer. Kanske är det åldern (börjar ju trots alllt bli en tant eftersom 30 är passerat!) eller kanske beror det på att jag flyttat ut i urskogen där årstidernas växklingar är mer påtagliga. Förr när jag bodde i lägenhet var jag inte lika påverkad av väder och vind som idag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...