onsdag 25 maj 2011

Jag är en lantis!

Idag har jag varit nere i Göteborg och nu är jag så trött så trött. Känner att jag vill stanna kvar här i storskogen länge innan jag ger mig av någonstans igen. Märkligt hur saker och ting kan förändras! När jag under gymnasiet gick i skolan i Göteborg älskade jag stade och längtade efter att flytta ditt eller kanske än hellre till en ännu större stad. Jag bodde på landet och drömde om stadsliv och tänkte att kommer jag bara bort från landet så flyttar jag aldrig tillbaka igen. Jag flyttade visserligen aldrig tillbaka dit jag bodde då utan bestämde mig för att flytta ut på landet på riktigt. Långt ut i storskogen helt enkelt. Kanske har jag bott på landet för länge men jag känner att Göteborg är för stort. Det är för många människor och lockar mig inte alls, jag blir bara trött och längtar hem. Till och från funderar jag på om vi gjorde rätt val när vi flyttade långt borta och då känns det skönt med dagar som idag när man får kvitto på att beslutet var helt rätt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...