torsdag 12 maj 2011

Marimekko från Iittala

Jag gillar glas i alla möjliga former. Kanske är jag påverkad av att de flesta av barndomens resor gick till glasriket i Småland och att min morbror arbetade som glasblåsare. Glas kan vara i så många olika former, färger och storlekar att det är helt omöjligt att inte intresseras av detta spännande material. Genom åren har jag blivit allt mer intresserad av pressat glas där Marimekkos skålar från Iittala är storfavorit och jag börjar ana en färgtrend i mitt glas. Idag har två små söta lite mindre Marimekkoskålar kunnat läggas till i samlingen. Vet inte riktigt vad jag ska göra med allt glas men färgen gör mig glad och det är alltid något.

Marimekkoskål från Iittala

Härlig färg som piggar upp
Stor och liten
Det börjar visst bli en samling. De två mindre skålarna är dagens tillskott.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...