söndag 20 januari 2013

Barnbarnstid!

Med jämna mellanrum har vi förmånen att ha vårt barnbarn Amanda här. Att ha henne hos oss är verkligen en förmån som jag sätter högt värde på. Att bli väckt av en liten som gråter klockan 03 på natten känns även det som något att ta vara på. Det är verkligen helt underbart att ha ett litet barnbarn på besök, att få vara med både när hon är glad och när hon är ledsen. Eftersom vi har tio mil mellan oss och vår äldsta dotter blir det desto viktigare att träffas regelbundet för att vara en levande del av vardagen. Vi har löst det genom att ha Manda hos hos med jämna mellanrum. Bra för oss och bra för Sofia och hennes sambo som får lite barnfri tid. Jag förstår verkligen inte den diskussionen som blossar upp ibland som menar att det är fel att som förälder önska sig tid utan sina barn. Jag älskar barnen, men för att kunna vara en bra mamma krävs det att jag får tid att ibland vara Liza och inte vara någons mamma. Lika viktigt tycker jag att det är att Sofia får möjligheten att vara bara sig själv ibland och inte alltid vara Amandas mamma. Vad gäller vår möjlighet till egen tid så gör min mamma en fantastisk insats och passar våra små troll. Precis som jag ser det som en förmån att få tid att vara mormor till Manda så njuter hon av att som mormor ha egen tid med mina barn.

Världens sötaste lilla Manda!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...