onsdag 30 januari 2013

Det giftiga livet

Något som man kan läsa om mer och mer den sista tiden är om alla gifter som finns i vår vardag. I våra kläder och i de saker vi omger oss med. Jag brukar kunna ta det mesta med ro men det här är något som verkligen oroar mig och jag undrar över vad mina barn och mitt barnbarn utsätts för egentligen. Läste idag på Undebara Claras blogg ett riktigt bra inlägg  som gör att man tänker till på vad hörnens dammråttor egentligen består av. Jag har ju lite försiktigt börjat handla kläder igen, vilket jag inte gjorde under drygt ett år. De flesta nya tillskott i min garderob är dock än så länge ärvda och det tycker jag är ett bra sätt att skicka ut kläder i ett klädkretslopp. Under våren planerar mina vänner och jag att ha en klädbytardag vilket jag trycker är ett klokt sätt att få in något nytt utan att öka påfrestningen på vår miljö. Aya Norvell har även skrivit om gifter i kläder på Livåleva som också väcker mycket tankar.

Handlar gärna loppis både för miljön och möjligheten att hitta sådant som ingen annan har!
Här ett par av mina favoritskor som jag hittade på en loppis förra året.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...