fredag 14 juni 2013

Imorgon

Märkligt så fort tiden går! Imorgon är det redan dags för oss att bege oss till Dublin igen. Känner att jag verkligen saknar staden nu när jag inte har varit där sedan i februari. Vi hade tänkt oss en tur i maj men så kom livet emellan och det fick bli nu istället.


Sväng till höger ungefär här på O´Connell street så kommer man till hotellet där vi skall bo. Skönt att för en gångs skull ha hittat ett hotell som verkligen ligger centralt och mitt i smeten.


Dublin är verkligen en härlig stad som bjuder på mycket variation. För min del blir det första gången som jag åker dit på sommaren. Enligt min syster är det inte mycket till sommar på Irland men jag håller tummarna för att den gröna ön visar sig från sin bästa sida de kommande dagarna.


Det är många saker som jag vill göra de kommande dagarna och då är vädret en viktig faktor. Imorgon skall vi åka till ett ställe som heter Bray och vandra längs kusten och på söndag är planen en tur till Howt och deras farmers market. Var där för drygt ett år sedan och har velat åka tillbaka sedan dess. Den här gången har jag dessutom planerat in att ha med mig riktigt bra promenadskor så vi kan ta oss en tur längs vandringsleden som finns där.


Maken längtar efter att lyssna på bra musik och då är verkligen Dublin den rätta staden. En tur längs Grafton street brukar kunna tillgodose lite av det behovet. För min del är ett besök på Nandos helt nödvändigt. Inte för att det är något så irländskt utan för att jag för en stund förflyttas med lukt och smak till Namibia. Nu är ju tanken att jag skall åka tillbaka dit till hösten, men än så länge får jag dämpa min längtan med lite Nandos och Savanna


På dotterns önskelista står nog bara två saker tror jag. Att äta på Eddie Rockets och att shoppa på Penneys. Tror att det skall vara möjligt att tillgodose allas önskemål. Dessutom skall vi hinna umgås riktigt mycket med min lillsyster. Nu blir den dosen ordentligt påfylld eftersom hon sedan följer med oss hem till Hult för midsommarfirande och lite semester.

Idag är dock en annan dag och nu väntar en arbetsdag för MakeMyDay Event. Regina och jag har många spännande idéer och idag gäller det att sortera agnarna från vetet. Vilka idéer är bärande och vilka kommer kanske till och med bringa förlust? Kill your darlings blir ett viktigt begrepp för dagen tror jag. Hur mycket man än gillar en idé så måste man ju till slut kunna leva på sitt företag och inte bara ha det som en skojig hobby!




8 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åhh, Dublin igen!!!! Ha det så jättebra och mysigt och vemodigt med skolavslutning! Både och liksom... :)

Kraam
Petronella

choicesbyannie sa...

Ha det så härligt i Dublin och ta hand om er
Kram
Annie
ps. tack igen för ordverifierings påminnelsen;)

Home2tiny sa...

Härligt att få åka iväg på semester. Dublin har jag tyvärr aldrig besökt men står på to go listan.....ha en mysig resa o njut. Kramisar Tina

Anonym sa...

Wooo så underbart...
Ha det riktigt gott/Kramar Annmi

VisaLiza sa...

Dublin räknas snart inte som semester känns det som :) Kramar Liza

VisaLiza sa...

Så här långt har vi det toppenbra :)

VisaLiza sa...

Verkligen en stad jag kan rekommendera. Liten mysig stad men ändå tillräckligt stor flr att det skall finnas puls. Kramar Liza

VisaLiza sa...

Tack :) kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...