lördag 4 oktober 2014

Tråkiga bullar

Det är kanelbullens dag idag och i ett svagt ögonblick lovade jag barnen att vi skulle baka. Hur tänkte jag då? Att baka tycker jag visserligen är kul men just att baka kanelbullar är något av det tråkigaste som finns enligt mig. Varför vet jag inte riktigt, vet bara att jag tycker att det är vanvettigt tråkigt. Märkligt hur en del saker är mer tråkiga än andra saker egentligen. Problemet som uppstår med att tycka att det är tråkigt att baka just bullar är att vi aldrig har det hemma vilket är synd eftersom jag gillar att äta kanelbullar. I normala fall brukar detta problem enkelt lösas genom att be mamma baka. Hon tycker nämligen att just kanelbullar är avkopplande att baka. Undrar om vi verkligen är släkt hon och jag? Idag blir istället uppgiften att övertyga barnen att köpta bullar smakar lika bra. En uppgift som är allt annat än enkel eftersom jag annars alltid hävdar att vi skall baka själva eftersom det är godast!

Bullarna på bilden har mamma bakat och bjöd på till kanelbullens dag förra året

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gott med kanelbulle ♡ ...
Ha en fin dag!

Christina sa...

Jag köpte nybakade kanelbullar på Preem :) Himla smidigt ;)
Kram

Christina sa...

Jag köpte nybakade kanelbullar på Preem :) Himla smidigt ;)
Kram

Christina sa...

Jag köpte nybakade kanelbullar på Preem :) Himla smidigt ;)
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...