tisdag 21 oktober 2014

Svårfunna ord

Tröttare än tröttast och försöker att formulera ord. Det skall helst vara ord som passar ihop med andra ord och bildar intressanta texter till bokprojekt och till artiklar till Livåleva. Tidigare har jag alltid kunnat förlita mig till både skrivarlust och inspiration. Just nu handlar det istället om att lyckas fylla sidor med text trots en överväldigande trötthet och total brist på inspiration. Kommer på mig själv med att ständigt söka efter orsaker till att inte behöva sätta mig vid datorn i mitt arbetsrum. Jag är mycket tacksam över att ha min arbetsplats i mitt hem men det ligger också en fara i det. När hemmet ligger ett endaste steg från arbetsplatsen då är det lätt att skapa många ska bara innan en sätter sig och arbetar. Jag brukar vara ganska duktig på att bortse från alla måsten i hemmet och även allt roligt och jobba fokuserat. Just nu får jag tvinga mig själv att sätta mig vid min arbetsplats som jag egentligen älskar. Har aldrig varit med om att orden är så svåra att finna. Nåväl förr eller senare kommer inspirationen tillbaka och tills dess får jag fortsätta att skriva ett ord i taget

Utsikten från min arbetsplats

3 kommentarer:

Christina sa...

Låter mysigt med arbetsplatsen hemma, men jag förstår vad du menar. Man behöver den där inspirationen och man behöver känna sig pigg och utvilad för att orka.
Åh, vad spännande med en bok, hoppas att du snart berättar vad det är för en bok?

Ha det fint! Kram

Hannis sa...

Jag fattar precis!
Orden kommer när dom själva vill på något sätt.
Men dom kommer alltid tillbaka.
Blev grymt nyfiken på bokprojektet!
Kram Hannis

Emma sa...

Hoppas din inspiration kommer tillbaka snart... Det går ju lite upp och ner ibland. Ha en fin dag:) Kram till dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...