måndag 6 oktober 2014

Ingen vilodag

För min del har det här till stora delar varit en arbetshelg. Har tillbringat större delen av helgen i mitt arbetsrum med stängd dörr och arbetat med text. Tråkigt när det är helg och ljuvligt väder och resten av familjen är ledig. Helt nödvändigt har det dock varit och egentligen ett arbete som jag tycker mycket om. Fast med tanke på att det varit sommarvärme under helgen har jag inte klarat att hålla arbetsmoralen helt. En måste ju passa på att njuta också när vädret är så ljuvligt!


Maken jobbar flitigt på med vårt uterum och i helgen har han även fått hjälp av far som har varit arbetsledare. Inte dumt att vara den som övervakar arbetet tänker jag. Tänk att nu har uterummet tak, väggar och fönster. Det som återstår är lite mer plåt till taket, läkt och en dörr samt lite färg. Tänker att detta rum kommer bli lika uppskattat som vår älskade rosenträdgård.


Här är uterummet från andra sidan. De fönster som sitter på den här väggen satt tidigare i vårt vardagsrum. När de togs bort valde vi att spara dem och tänkte att någon gång kommer de till användning. Härligt med stora fönster ned mot skogen där det alltid finns mycket att titta på.


När jag som bäst håller på och fotograferar försöker Ida att få min uppmärksamhet så det är nog bäst att även lägga in en bild på henne. Hon är verkligen en underbar liten hund vår Ida!


Tänker att det här är nog en vinkel som jag inte har visat på rosenträdgården tidigare. Rosen som tagit mest fart och klänger längs väggen är New Dawn. Den verkar trivas riktigt gott till skillnad från rosen Sympathie som inte alls växer till sig. Är tveksam till om den alls lever till våren. Mycket märkligt när den är planterad bara dryga metern från New Dawn som trivs så gott.


Det är ju oktober men det tycks inte alls bekomma New Dawn som är helt översållad med nya knoppar!


Helt fantastiskt att fortfarande kunna njuta av blommande rosor.



Min tanke den här helgen var att byta ut sommarblommorna i krukorna och ersätta dem med ljung istället. Ljungen har inhandlats men det känns tråkigt att kasta bort sommarblommorna eftersom de fortfarande blommar. Alltså får ljungen tills vidare stå vid sidan om trappan och sommarblommorna blomma vidare lite till. Kanske känns det mer rätt nästa helg att göra ett definitivt skifte från sommar till höst.

1 kommentar:

Emma sa...

Uterummet kommer bli kanon, så mysigt:) Å vilken fin rosenträdgård! Jag gillar armeringsnät, så snyggt. Vi har satt upp ett par i trädgården nu som ska dela av trädgården lite så det händer nått:) Kram till dig. /Emma

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...