måndag 10 augusti 2015

Tillfälliga gäster i planteringen

I början av juni ordnade vi lite hastigt en ny plantering i den övre delen av trädgården. Nu börjar den så smått att fyllas på med växter. De flesta av dem har flyttats från andra planteringar men många är nya för i år. Eller snarare bara för i år eftersom de är ettåriga växter. Jag sådde ju och drev upp ett antal blommor i år vilket inte var helt planerat. Vart skulle jag sätta dem? Den nya planteringen blev ett bra alternativ eftersom den ännu inte är fylld med blommor. Jag har ju dessutom tänkt vara klok den här gången och inte sätta växterna för tätt vilket jag annars brukar göra.


Nu när planteringen är på plats och blommar fint är den nästan svårt att tro att den är alldeles ny. Tänk så tråkigt det var där tidigare med bara platt gräsmatta och ingenting annat.


I den nya planteringen och lite här och var har jag satt vackert blommande krasse. Tänk att ett enda litet frö blir långa revor med härligt färgglada blommor. 


Har visat den fina ringkragen förut men den tål att titta på en extra gång. Tror att just ringkragen kommer göra att jag trots allt kommer att så blommor även nästa år.


Fast till nästa år då känner jag mig girig! Jag vill ha ett överflöd av vackra ringkragar.


Intill ringkragen växer det passande nog ringblommor. Har nog aldrig tänkt på dem innan de började växa här hemma i Hult. Enkla blommor men otroligt fina.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Vackert! Jag ska satsa mer på blommor nästa år känner jag :)

Elin sa...

Jag blir så inspirerad till att ta tag i odlingen nästa år när jag tittar in till dig. Tyvärr brukar jag hinna glömma det när det blir vår, men nu längtar jag :)

Decdia sa...

Krasse har vi en massa här med, Batman använder det som pynt på tallrikar (det är tydligen jätteinne i kockvärlden med såna)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...