tisdag 17 maj 2011

Lite nostalgisk

Tidigare i vår började jag röja i mitt arbetsrum. Även om möblerna är på plats igen så har jag inte tagit mig i kragen och sorterat in allt i lådorna. Idag har jag ambitionen att få ordning så jag äntligen kan börja använda mitt arbetsrum när jag skriver. Bland alla papper i högarna hittade jag en folder från Göteborgs diktarhav 1997. Detta var en lyriktävling där jag deltog och kom på andra plats både 1996 och 1997. Här följer mitt bidrag från 1997.

Allra helst
Allra helst skulle jag vilja fly
Öppna ett fönster och kasta mig ut
Handlöst falla mot marken
men sekunden innan jag krossas mot den svarta stenen
förvandlas till en fågel och flyga iväg
låta mina vingar bära mig långt långt bort

Kanske skulle jag flyga till det hus där du bor
slå mig ner på fönsterblecket
Var gång du öppnade ditt fönster skulle jag sjunga för dig

Fast om det var mitt i natten
kanske du skulle kasta en brödrost efter mig
Fast en brödrost har jag alltid önskat mig så jag skulle bara bli lycklig.
Givet att den inte träffade mig då skulle jag nog svära lite först

1 kommentar:

Rebecka sa...

kommer ihåg den där brödrosten ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...