onsdag 20 mars 2013

En smak av det som komma skall...

Att vara hemma i Sverige och tampas med snö och kyla känns lite lättare när man fått smaka på våren. När Magda och jag bokade vår resa till södra England i januari då trodde vi att vi skulle ha varmt väder och verkligen möta våren. Då hade vi inte kunnat föreställa oss att det här skulle bli den kallaste våren i mannaminne. Så även om vi inte riktigt möte så mycket vår i England som vi hade tänkt så räckte det gott. Vi hade plusgrader, en del sol och vi såg både blommor och gröna blad! Mer än så krävdes inte för att vi skulle känna att vi verkligen mött våren!


Stranden i Brighton är helt fantastisk. Man kan promenera kilometer efter kilometer med helt fantastisk utsikt!
Underbart med blommande blommor!

Glass på stranden för första gången i år!

Det gick inte att hålla sig borta från stranden och havet när solen tittade fram!

Jag intresserar ju mig för övergivna platser. Den västra piren i Brighton var onekligen ordentligt övergiven. Stängde ner på 1970-talet och har sedan dess väntat på renovering. Efter en brand 2006 är detta skelett allt som finns kvar!

Vi hade några helt fantastiska dagar och nu känns det som att våren måste vara på väg här hemma också!

12 kommentarer:

Unknown sa...

Ser helt ljuvligt ut. Stranden, havet och solen... Ja det kunde väl knappast bli bättre (ja kanske lite värme då men man kan ju inte få allt)

Hoppas du inte fryser för mycket här hemma och att ni slipper allt för mycket snö,
Kram
Annie

Hannis sa...

Alltså...Glass utomhus!!
Jag längtar efter sånt. Att få kasta av sig jackan och få sol på näsan=))
Och gå längst en strand! Underbart helt klart.

Villa Frejas bokblogg sa...

Å vad härligt. Våren gör små tappra försök att övervinna vintern men det verkar svårt i år.
Kram.

VisaLiza sa...

Den första omställningen när vi precis landat var jobbig men nu har jag allt vant mig. Känns som att värmen måste komma NU!!!!! Kramar Liza

VisaLiza sa...

Glass på stranden var helt ljuvligt

VisaLiza sa...

Känner att våren 2013 får reklameras, den håller inte vad den lovar! Kramar Liza

Anna sa...

Så härligt det låter!

Jag är tvärtom med träningen:) Skulle inte vilja träna borta. Det blir ett för stort projekt att ta sig iväg. Hemma är det bara att byta om och köra!:)
Kram Anna

Diana sa...

Åh vad vackert! Synd bara att våren inte kommit längre där!

Anonym sa...

Helt fantastiskt underbart.
Önskar dig en härlig fredag
Kram
AC

VisaLiza sa...

Tänk så olika man kan vara. Jag behöver komma mig bort för att inte distraheras! Kramar Liza

VisaLiza sa...

Ja det var ovanligt kallt även hos dem. Normalt sett brukar det ju vara ganska varmt och gott i mars. Liza

VisaLiza sa...

Ja verkligen goda minnen som ger energi för lång tid framöver :) Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...