onsdag 19 mars 2014

Äntligen ett öppet fönster

Mötesdag idag men än så länge dröjer jag mig kvar i sängen och lyssnar på regnet och fåglarna utanför mitt fönster. Äntligen är det åter möjligt att sova med öppet fönster och vakna till skogens alla ljud. Känner mig lite lättare till sinnet idag även om jag är fortsatt fundersam över hur vi skall hantera situationen med trafiken utanför vårt hus. En åtgärd från igår var att lägga ut jord så långt som tomten sträcker sig och så gräs. Då blir det dagtid tydligt vart vägen inte går. Däremot behöver vi en bra och permanent lösning på problemet. Har tagit en ordentlig diskussion med barnen kring hur farligt det är att somliga kör som vettvillingar och att barnen därför måste vara särskilt uppmärksamma när de befinner sig på vägen. Låter nästan som att vi bor i en storstad och inte i en mycket liten by långt ut på landsbygden. Tack för alla kommentarer kring vårt vägproblem både här och på Fb. Det betyder så mycket att få några varma ord när en inte riktigt är i fas.

Nåväl idag byter jag mitt Hult mot ett sammanträdesrum och en lång dag med mycket information. Har fortsatt mitt projekt gällande vintagelockar och hoppas som sagt på att övning ger färdighet. Har sovit med rullar i håret i natt och vet ännu inte resultaten men skam den som ger sig. Tids nog måste jag ju få till det rätt. Om inte annat så har jag roat resten av familjen under tiden jag går runt mer rosa rullar i huvudet. Enligt ena barnet ser jag ut som en alien och det är ju inte det sämsta!

1 kommentar:

Johannas Retro sa...

Javisst är det härligt med fåglarnas kvitter och att vi går mot varmare tider! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...