onsdag 12 mars 2014

Färgsprakande vår och kläder

Ännu en härlig vårdag och jag känner hur jag plötsligt längtar efter färg. Det är inte bara världen som längtar efter att åter få grönska. Nu vill även jag byta vinterns dova färger mot härliga, härliga färger.


Riktigt så här färgglad brukar jag inte vara, men jag är inte heller rädd för färg. Varken på kläder eller på läppstift. Tycker att färg piggar upp och är något roligt. Så har det dock inte alltid varit. Grått, svart och plommonlila var under många år de enda färgerna i min garderob. Tryggt och diskret, men ack så tråkigt att aldrig våga sticka ut. Minns när jag köpte mig en röd dräkt att ha när jag gick på viktiga möten. Tog ett tag innan jag faktiskt vågade använda den men när jag väl vågade kändes det som att jag ägde världen. Efter att den röda dräkten hittat in i min garderob gick det inte att stänga färgen ute. Sakta men säkert byttes de diskreta färgerna ut mot betydligt piggare färger. Inte allt givetvis eftersom svart är en alldeles utmärkt grund att utgå från.


En lite tunnare kofta är ett perfekt plagg att ha i garderoben året om. Passar bra att ha som ett extra lager om vintern så en slipper att frysa. Om sommaren passar den bra som ytterplagg.


Hela min färgglada ensemble inhandlades när vi var i Edinburgh för några veckor sedan. De var egentligen inte köpta för att ha tillsammans men tröjan med Marilyn Monroe innehåller ju både grönt och rosa så why not?

5 kommentarer:

thejeanettishway sa...

Härligt med färger och tishan med Marilyn Monroe är jag gravt avis på ;)

Hannis sa...

Kan inte låta bli att skratta nu!
Jag tycker att jag är oerhört modig när jag drar på mig en blå tröja...
Just när det gäller färg är jag en riktig fegis!!
Trots att jag tycker det är fint med just sprakande färg på andra människor.
Tror jag har skrivit det här förut=))

Gillade brallorna!!
Kram Hannis

Min Lilla Kokvrå sa...

Håller helt med , in med det mörka och tunga i garderoben och fram med det lätta och pastelliga istället. Känner mig dock inte riktigt bekväm i en allt för färgglad klädsel men vill absolut ha något färgglatt på mig, typ en kofta eller t-shirt.

Hemkära Hanna sa...

Kläder med färg skapar mycket glädje. Både för bäraren och omgivningen.

Emma sa...

Härligt med färg:) Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...