fredag 7 mars 2014

Helgens början

Fredag igen och en helg fylld med aktiviteter väntar. Tittar på väderprognosen och önskar mig lite sol eftersom jag börjar längta efter att röja i trädgården. Solen verkar dock lysa med sin frånvaro den här helgen. Trots frånvaron av solen är det lite varmare luft här i Hult och jag märker hur promenaderna med Ida blir allt längre, det är ju så ljuvligt att vara ute när en slipper att frysa.

Maltes stig i Munkedal en dag då det märkligt nog var solsken!
En av aktiviteterna denna helg är att titta på modevisning på köpcentrumet Torp i Uddevalla. Dottern Anna och hennes Johan skall vara mannekänger när designeleverna visar upp sina alster. Anna har ju vana på det här med att vara mannekäng och att vara fotomodell eftersom hon varit med på de modevisningar och fotograferingar som Regina och jag ordnat. Det ligger otroligt mycket jobb bakom en modevisning för att allt skall klaffa. På morgondagens modevisning är det ju inte bara själva visningen som skall bli bra, de har ju faktiskt både sytt och designat de kläder som skall visas. Tänker som så ofta förr att sy är något jag verkligen önskar att jag kunde. Nåväl tids nog finns det nog möjlighet att lära sig det också!


Även om helgen inte tycks bjuda på sol så hoppas jag på att den bjuder på frånvaro av regn. Önskar mig möjligheten att promenera längs Maltes stig och det är onekligen trevligast om det är uppehåll. Det är än så länge lite för blött för att ge sig ut på våra vanliga promenadstigar i skogen här hemma i Hult och då får andra vägar väljas. Brukar oftast gå ut på ett stort fält här hemma där jag kan släppa Ida så hon får rusa av sig lite. Att gå på promenad i koppel är helt okej men hon blir som gladast när hon får springa fritt och verkligen jobba.

7 kommentarer:

Decdia sa...

Väldigt vackra bilder! Och du lyckades hitta solen... hihi!

Hannis sa...

Vilka härliga bilder!!

Hoppas att modevisningen går bra och att solen lyser över dig/Kram Hannis

Anonym sa...

~ Vackert ~

/Fredagskram

Fröken Grön sa...

Åh, så ljuvligt med vårsol! Hit hittade den inte riktigt idag, men jag håller tummarna för att SMHI har rätt om lördag och söndag.

Ha en riktigt skön helg
/Anna-Karin

bara anna sa...

Här har de lovat sol så vi planerar korvgrillning och en dag i trädgården i morgon.
Kram

Christina sa...

Å, vad här hänt mycket sedan sist. Jag blir så sugen på att resa till Edinburg, du beskriver staden så fint.
Hoppas att det blir fint väder i Hult, här nere ser det ljust ut utanför fönstret :)
Ha det fint!
Kram Christina

Karoline sa...

Åh så fina och våriga bilder! Nu längtar man!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...