måndag 10 mars 2014

Fullt med aktivitet!

Söndagen sägs ju vara vilodagen men så är inte fallet här i Hult. Våra söndagar är ständigt fyllda av aktiviteter och det brukar således alltid vara full fart. Söndagarna inleds vanligen med träning och så även denna söndag. Gårdagens träning följdes sedan av lunch tillsammans med goda vänner, fika med andra vänner och till sist en liten kort stunds friluftsliv.


Vi fikade hemma hos Magdalena. Hon fungerar som familjens frisör, trädgårdsmästare och sömmerska. vad gäller hårklippning går det alldeles utmärkt att betala med fika. På översta lagret ligger hembakade brownies med tranbär. Oj oj så gott helt klart en ny favoritsmaksättning på brownies!


Här har vi Anna iklädd nattlinne som skall omvandlas till tjusig studentklänning. Igår testades klänningen med hennes skyhöga klackar för att se vilken längd klänningen skall kortas till. Tyget hon håller upp är ett tyg som min farmor haft liggandes sedan 40-talet som jag fick någon gång på 90-talet. Nu äntligen skall det användas och bli till underkjol till Annas klänning.


En stund vid vattnet hanns också med och jag kunde inte låta bli att ta av mig kappan och njuta av att det faktiskt var så pass varmt att det var möjligt!


En otroligt aktivitetsfylld dag ledde till att jag somnade i fåtöljen innan klockan var 20. Konstaterade att det var klokast att inte försöka fylla söndagen med mer innehåll och bytte fåtöljen mot sängen och begav mig till drömmarnas land.

1 kommentar:

Emma sa...

Vilken bra deal att få betala klippningen med fika:) Ska bli kul att se resultatet av studentklänningen:) Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...