fredag 21 mars 2014

Storstädning och fönsterputs

Vi blåser nästan bort i Hult idag men enligt barnen är det perfekt väder. Tydligen blir hoppen på studsmattan bättre när det blåser. Har själv inte testat detta men jag väljer att lita till deras ord. Vi ägnar den här fredagen åt att försiktigt sätta igång med storstädning här hemma. Solen är inte bara ljuvlig, den visar också på hemmets brister. Plötsligt är det alldeles för tydligt att våra fönster är allt annat än rena. Vi hade ju tänkt bytt ut dem allesammans förra året så de blev nog inte putsade då. Nu går det inte att undvika längre känner jag. Kan inte låta bli att småle åt att nu är min gräns nådd vad gäller smutsiga fönster och då är mina fönster verkligen rejält smutsiga. Minns när farmor en vår för många år sedan bad mig hjälpa henne att putsa hennes fönster eftersom hon inte längre stod ut med hur de såg ut. När vi var klara med att putsa stod vi bredvid varandra och farmor var mycket nöjd med resultatet. Själv kunde jag inte se någon skillnad eftersom de i mitt tycke varit alldeles rena och fina redan när vi började. När jag väl tar tag i att putsa våra fönster i Hult då kommer det vara omöjligt att inte se skillnaden tänker jag. Fast nog kan vi spara fönsterputsningen till imorgon istället, det blåser ju så idag och dessutom har vi en ettåring att fira.


2 kommentarer:

Sandra sa...

Haha oj jag skulle va rädd att dom skulle blåsa bort när dom hoppar xD

Anneli sa...

Vilken härlig vårbild.
Minns att man tyckte om att springa i vinden när man var liten, man liksom flög fram.

Fönsterputsning är inget skoj alls vi har mååånga och stoooora fönster, pust.
Det får vänta........

Fin helg,
Kram Anneli

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...