torsdag 20 mars 2014

Anna Norrgran, min dotter och snart kommunpolitiker!

Kvällen är nästan natt och det är hög tid att sova. Har varit på ett långt möte nu ikväll som slutade sent. Ett av kvällens beslut resulterade i att min dotter nu står på Socialdemokraternas lista till kommunfullmäktige i Munkedal i höstens val. Har nog sällan känt mig så stolt över henne som idag. Tycker hon är en tuff och stark tjej som redan nu vill ge sig in i kommunpolitiken. Är övertygad om att hon kommer att göra ett bra jobb.


Hon vet vad hon vill min Anna och det är bra. Inte helt lätt dock att argumentera med en tonåring som är lika bevandrad i retorik och argumentation som jag själv. Det kan bli debatt på hög nivå ibland här hemma i Hult.


Själv står jag ju också på den där listan. Tänkte ett tag att tjugo års politiskt engagemang kanske kunde räcka. Sen insåg jag att förutom att jag verkligen gillar att få vara med och bestämma så tycker jag att det är vansinnigt intressant. Jag har ju varit engagerad hela mitt vuxna liv så jag vet inte hur ett liv utan politiken fungerar. Som synes är förresten håret fortfarande i lockar. Börjar vänja mig vid dem nu och konstaterar att övning gav färdighet. Det blev ett betydligt bättre resultat på andra försöket!

4 kommentarer:

Hannis sa...

Så roligt!
Och heja er båda som har det intresset och engagemanget!

Kram Hannis

choicesbyannie sa...

Så roligt för er båda. Engagemang behövs så hejja er.
Kram
Annie

bara anna sa...

Stark dotter och väldigt söt också! Hur bär man sig åt som mamma för att få en sådan dotter som står stadigt på egna ben? Jag har inte varit sådan men vill så gärna att min dotter ska bli det. Har du tips och råd? Kanske t o m kan bli ett blogginlägg om det?

Ha en skön helg!

G:a Affären sa...

Fin mamma och fin dotter! Kul också att ni båda är engagerade inom politiken, säkert två starka viljor! Jag förstår att du är stolt och har säkert lagt din dotters grund till att ta steget.

Kramar till mor och dotter!
Cia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...