måndag 10 mars 2014

Modevisning

I helgen åkte hela familjen till Torp i Uddevalla för att titta på när designeleverna hade sin modevisning. Vi har varit och tittat på detta förut men i år var det särskilt roligt eftersom vår Anna och hennes Johan var mannekänger. Dessutom är det Annas kamrat Jessica Hansson som har designat kläderna de bar.

Jessica var ensam om att våga sig på herrkläder vilket jag tycker var roligt.


Här har vi vår Anna i en söt klänning med fina detaljer. Enkelt men ändå arbetat.


Anna igen! Himla tur förresten att jag behöll mina fina skor trots att de blivit för stora för mig. Passar ju perfekt till dottern. Hon behöver träna på att gå med klackar om hon skall klara av klackarna till studenten!


Ännu en av Jessicas kreationer





Det fanns även fler duktiga designers. Det här tycker jag var lite lekfullt och spännande.


Elegant och massor av tyll gick hem hos mina tjejer.


Här har vi åter Johan och Anna. Lägg märke till de fina detaljerna på Annas klänning. Vilket otroligt jobb! Gillar att knapparna på Johans skjorta matchar flugan. Hon har verkligen öga för detaljer Jessica.

8 kommentarer:

Min Lilla Kokvrå sa...

Vilka duktiga ungdomar! Både designers och mannekänger :)
Annas klänning är såå vacker och så genomtänkt med veck och blommor.
Vad mån de bliva av denna unga designers...

Hemkära Hanna sa...

Vad roligt! Alltihop med modevisning, fina mannekänger och tjusiga kläder.

Decdia sa...

Vad fint! Tänk om man haft talangen att kunna skapa och sy kläder, avis!

Anonym sa...

Wooow...
Så snyggt & verkligen söt klänning din fina Anna har på sig/Kram från mig i vårsolen

Hannis sa...

Jisses!
Tänk om jag kunde sy så...
Fint med detaljerna!

Kul att vara mannekäng för en dag också.

Kram Hannis

Villa Frejas bokblogg sa...

Åh vilket roligt event. Så fina kläder. Kram.

Christina sa...

Åh, vad kul att gå på modevisning. Och så fina de är både Anna och Johan.
Gillar hennes klänning - så fin.

Kram Christina

Bakom dörr nr. 11 sa...

Va roligt att gå på modevisning och vad duktigta dom är, som du skriver jätte fina detaljer.

Kram Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...