söndag 3 oktober 2010

Renoveringsdilemma

Sex år in i vårt renoveringsprojekt har vi hamnat i ett dilemma. De rum vi renoverade först är i behov av renovering igen. Känns onekligen mycket märkligt eftersom det känns som om det inte alls var länge sedan vi gjorde dem iordning. Familjelivet sliter dock på huset särskilt när familjen består av barn, hund, katter, kaniner och marsvin. Vår minsta tjej fick nytt rum efter att hennes storasyster flyttat hemifrån och då kändes det inte så märkligt att tapetsera om och förändra rummet när en nu person skulle bosätta sig där.

Nu när jag har ägnat några dagar åt att måla dörrarna i TV-rummet kan jag konstatera att det behövs en renovering även där. Golvet som en gång var målat vackert vitt är idag mest repigt och slitet. Vår gamle hund Adde brukade sladda på väg ner för trappan och det har satt sina spår. Tapeten har fått påhälsning av en klovässande katt vid något tillfälle och även om det mesta nog bara syns av mina kritiska ögon känner jag att nu är det dags igen. Funderar starkt på om det kanske är läge att bjuda in till renoveringsparty och få flera rum gjorda på en helg så att man känner att vi inte står still. jag vill ju komma vidare och inte taptetsera samma rum om och om igen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...