lördag 7 september 2013

Så kom sommaren...

När jag precis hade börjat vänja mig vid tanken på att hösten var här så kom sommaren åter. Även om det bara är en kort visit så känns det skönt att skjuta upp höst och vinter lite till. Vi har ju haft en helt underbar sommar och normalt sett skulle jag inte klaga. I år kom ju våren så sent att det känns som om vi fått njuta av värmen alldeles för kort tid. Då känns det skönt att få tillbaka värmen och sommaren en liten stund till. När man får så viktigt besök går det alls inte att göra något vettigt utan då är man helt ursäktad att bara lata sig och njuta av solen. Lite märkligt är det egentligen att jag vill dra ut så på sommaren i år. Jag älskar verkligen hösten och tycker att det är en alldeles ljuvlig årstid. Den här lördagen har vikts åt utflykt till kusten och jag tror det kommer bli en fantastisk dag eftersom solen skiner från klarblå himmel.


Tids nog skall jag försöka att hitta glädjen inför hösten igen, men just nu är jag innerligt tacksam över att få njuta av sommaren lite till!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oooo,ja samma här & det Är ju Sommar :)
/Lördagskramar Annmi i gosolen

Christina sa...

Här har också varit sommarvarmt hela dagen!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, det är inte klokt vilken sommar vi har haft! Älskar också hösten, men det är helt okej att skjuta lite på den...

Kraam
Petronella

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag gillar också hösten men som allra bäst när den får mjukstarta så här underbart med skön sommarvärme och solsken. Då blir jag som allra gladast. Kram.

VisaLiza sa...

Ljuvligt med sommar en bit in i september! Kramar Liza

VisaLiza sa...

Härligt :) Kramar Liza

VisaLiza sa...

Håller med dig till fullo! Kramar Liza

VisaLiza sa...

Mjukstarter är nog klokt oavsett vad det gäller tror jag. Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...