torsdag 2 juni 2011

Marknadsgodis

Jag älskar att gå på marknad och några av mina tidigaste barndomsminnen är kopplade till marknadsbesök med mamma. Det allra viktigaste på en marknad är givetvis att köpa marknadsgodis och då duger inte vad som helst. Varje marknad måste finkammas för att se om de rätta godistillverkarna finns på plats. Redan för trettio år sedan (oj så gammal jag just kände mig!) när jag skulle fylla två började mamma och jag köpa marknadsgodis av Tommy och Inga-Lill. Deras godis är inte bara något sött utan faktiskt något av en smakupplevelse. Marknadens knallar kommer dit marknaderna finns vilket gör att jag som barn handlade av Tommy och Inga-Lill på Vikingamarknaden i Kungälv. På senare år har vi setts på Saltkällans marknad i Munkedal och idag blev det Rabbalshede marknad. Kul att kunna hålla godistraditionerna vid liv trots att familjen flyttar på sig.

Marknadsgodis tillverkat efter gamla recept av Tommy och Inga-Lill

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...