torsdag 28 juli 2011

Härliga härliga sommar

Sommartid finns det inte någonstans där jag hellre är än hemma i Hult. Havet har sin tjusning med klippor och salt. Staden en annan tjusning mer människor, puls och aktivitet. Här hemma finns stillhet, vinden, vidderna och skogen. Efter en lång dag är det hit jag längtar, till lugnet och till skogen. Märkligt det där hur man ändrar sig om vart man vill bo. När jag flyttade till egen lägenhet var jag övertygad om att jag aldrig mer skulle bo på landet. Jag tänkte mig en lägenhet i Göteborg med nära avstånd till allt. det blev istället en lägenhet i centrala Kungälv och senare ett hus på landet i Hult. Saker bli inte alltid som man tänkt sig och tur är nog det.



Hult i sommarskrud


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...