lördag 24 september 2011

Ett rum i trädgården

Första tentan är inlämnad och nu känns det som om mitt huvud är mitt igen. Har haft en lugn dag idag och passat på att läsa lite i mina inköp från bokmässan. Idag har det varit en fantastisk höstdag och Raimo har börjat sätta upp skärmar i trädgården mot vägen. Tanken är att vi skall få både vind- och insynsskydd. Inte så att vi har nyfikna grannar, men det ökar mysfaktorn att rama in trädgården lite. Skärmarna börjar vi vårt förråd som står ute i trädgården utan att göra någon särskilt glad. Det är inte funktionellt som förråd och vi använder det knappt. Vi har funderat i omgångar på om vi helt enkelt skulle ta och riva det, men samtidigt är det rejält byggt och står stadigt. Så plötsligt idag kom vi på hur vi skall göra! Förrådet skall bli ett uterum. Jag har länge längtat efter möjligheten att kunna använda trädgården året om. Vi har många planer för framtiden på både uteplatser och uterum, men det är verkligen med fokus på framtiden. Prio ett är trots allt att få ordning på huset innan vi tar tag i trädgården. Genom att förvandla förrådet till ett uterum behöver drömmen inte skjutas på framtiden. Dessutom är det inte så mycket som krävs för att få till det. Lite färg några skivor, en ny dörr och sen bara att inreda.

En inspirationsbild till uterummet som inte bara skall vara en plats för avkoppling utan även möjlighet att greja med blommor. Bilden har jag lånat från  www.4myhome.se 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...