fredag 23 september 2011

Bokmässa & boktips

För första gången på många år ska jag idag gå på bokmässan i Göteborg. Har nästan börjat räkna ner timmarna tills dess jag ska dit. Har under veckan kommit på mig själv med att snegla i kalendern bara för att se att det verkligen stämmer att det är fredag som gäller. Nu är det äntligen fredag och äntligen dags! Känner mig som ett barn på julafton och hoppas att det är lika spännande och roligt som jag vill minnas. Tänker att vad som passar en dag som denna är ett boktips. Läser just nu Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda. Det är en annorlunda och mycket speciell bok där man kliver rakt in i karaktärernas innersta tankar utan någon tidigare presentation. De känner och upplever och det är svårt att inte fasta. Började läsa igår och är helt fast. Nåväl innan det blir bokmässa skall ett litteraturseminarium dessutom hinnas med. Till detta har en historisk avhandling lästs och jag ser fram emot diskussionerna.

Dagens boktips!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...