onsdag 17 april 2013

Arla morgonstund

Tidig morgon och försenat tåg men inget kan förstöra mitt humör idag. Jag var ju varit i våren och njutit av solen och sett gröna fält. Jag var lite skeptisk till att åka hela vägen till Malmö för en intervju till uppsatsen men nu är jag glad att jag gjorde det. Även om jag ägnade nästan hela dagen till att åka buss och tåg så var det effektivt utnyttjad tid. Resan ägnades åt att jobba och prata jobb på mobilen. Väl framme i Malmö hann jag äta och sitta och njuta i solen i någon timme. Att åka ner till Malmö var en chansning och det känns verkligen bra att den lönade sig.

Det kändes nästan lite overkligt att fälten var gröna i Malmö. Det var så länge sedan världen var grön senast. Jag gillar ju lite udda skyltar och på stationen i Malmö satt en skylt att det var förbjudet med ballonger! Jag har aldrig sett någon med ballonger på tåget och funderade över hur stort problemet kunde vara. Döm om min förvåning när det någon minut senare kommer två kvinnor som håller varsitt knippe ballonger!





10 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, nej ballongförbud har jag då aldrig varit med om ;)
Kram.

Diana sa...

Mysko, undra om det har med elledningarna att göra?
Här börjar gräsmattan att bli grön, woho!

Huset på Backavägen sa...

Hahaha, ballongförbud har jag då aldrig sett.
Kram Anki

Anna Margareta sa...

I Malmö har vi allt. Det finns ju de som envist säger "har man sett Malmö, har man sett världen". Lite så kanske. Härligt att du hade en fin dag i vår stad. Stor kram!

VisaLiza sa...

Någon gång skall vara den första :) Kramar Liza

VisaLiza sa...

Underbart med grönska! Liza

VisaLiza sa...

Man undrar ju om det är ett utbrett problem? Kramar Liza

VisaLiza sa...

Om inte annat kändes Malmö som en väldigt internationell stad. Hörde många olika språk under de timmar jag var där. Har inte varit i Malmö på många många år och hade glömt bort hur mycket jag tycker om den staden. Kramar Liza

Rosenhäxan sa...

Aldrig heller sett skylten. Visst är det fint med våren...
har varit ute hela dagen och njutit.
Även här skiner solen , söder om Stockholm.
Klippt hallonbuskar och haft besök av 3 hungriga änder.
Nu fikarast. Ha det så bra.
Vackra Malmö va bra att du är nöjd med resan
Kram Gittan

VisaLiza sa...

Skönt att höra att våren sprider sig över landet :) Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...