torsdag 19 juni 2014

Bara lite till...

Kan inte låta bli att visa lite mer från trädgården. Det är ju så fantastiskt vackert just nu och allra helst vill jag inte lämna trädgården alls. Bäst trivs jag i rosenträdgården och snart blommar alla våra rosor.


Först ut var ju vår nya Rhapsody in Blue



Nu följs den av vår vackra röda klätterros som jag dessvärre har tappat bort namnet på. Tänkte att nu när den blommar så ska jag ta med en bild på blommorna och visa upp på plantskolan där jag köpte den för två år sedan. Kanske kan de hjälpa mig att lista ut vilken sort det är jag har planterat.


I rosenträdgården växer också stefandra som verkligen trivs bra i stenmuren. Undrar om det kanske är så att den trivs lite väl bra så som den sprider sig. Jag vill ju gärna att den fina muren skall synas även i framtiden. Nåväl det är ju enkelt åtgärdat med en sekatör om så skulle vara fallet.


Sen har vi ju fått ännu en ros till vår rosenträdgård. Detta är en skönhet på hög stam och jag kan inte riktigt bestämma mig för om den skall planteras i kruka eller om den skall planteras i jorden. Det finns fördelar med båda och jag kan inte riktigt bestämma mig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...