torsdag 26 juni 2014

En sådan där dag

Vi är lediga idag och vaknade till strålande solsken. En perfekt dag för stranden tänkte vi således och började duka fram frukosten. Ganska snart täcktes dock himlen med moln och istället följde några timmar med åska. Ett perfekt tillfälle att ta tag i sådant som måste göras helt enkelt. Att sortera och lägga in tvätt, vattna blommorna eller att organisera köksskåpen. Börjar lite med det ena, fortsätter med det andra och konstaterar att jag inte alls är på humör att göra något vettigt. Tar istället min bok som jag läser just nu och försvinner iväg till England och följer med Thomas Lynley som har ett mord att lösa. Det måste ju vara viktigare att bistå polisen i en mordutredning än att städa i hemmet tänker jag!




3 kommentarer:

Choices by Annie sa...

å du har så rätt, idag har jag bistått Robert Langdon i jakten på en farsot. Ett mycket viktigare uppdrag än att städa anser jag nog;)

hoppas du får en fin kväll
Kram
Annie

Villa Frejas bokblogg sa...

En perfekt dag för läsning helt enkelt. Så underbart. Kram.

Hem och Lycka sa...

Skönt med såna dagar! kram Mia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...