fredag 20 februari 2015

Vid vatten

När vi var i Krakow i höstas fanns det otroligt mycket fint och intressant att titta på. Precis utanför där vi bodde låg en fontän som fångade min uppmärksamhet. Det är något särskilt med vatten som rör sig. Många fontäner är ganska tråkiga men denna var lekfull och konstfullt utformad.


Att fotografera vatten är allt annat än enkelt och därför blev jag kvar länge. Försökte få till det där perfekta kortet och fånga vattnets rörelse.


Istället fångade jag andra rörelser. 


Jag fångade aldrig den perfekta bilden på vattnet men det gjorde som inte något. Jag fångade ett speciellt ögonblick istället. Kan inte låta bli att fundera över det okända brudparet. Hur träffades de och vilka var de? Jag har ingen aning men under en kort stund korsades våra vägar.

2 kommentarer:

Charlotta Sofia springer och trimmar sa...

Supervackra kort! Hade jag varit det okända brudparet, hade jag velat ha dem i fotoalbumet (eller på väggen) :-)

Fröken Grön sa...

Kan bara hålla med om att det är något oerhört fascinerande med plaskande vatten. Och vilket himla läckert ställe att ta sin bröllopsbild på!
Må så gott!
/Anna-Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...