onsdag 1 april 2015

Princess Gardens

Jag fullkomligt älskar Skottland och Irland om våren. Så härligt att få känna på våren lite tidigare än vad vi har möjlighet till hemma. I Edinburgh finns vackra Princess Gardens där det är lätt att bli kvar i timmar och titta på alla vackra blommor. Där det idag är park var det för länge sedan en sjö vilket är svårt att förstå. det går inte riktigt att föreställa sig vatten istället för park. Parken är dock mycket speciell på så vis att den ligger i en djup dal. Trots att Princess Gardens ligger mitt i centrala Edinburgh märks inte stadens puls. För den som önskar en kort paus från stadens ljud är det enkelt att välja att gå igenom parken istället för längs de trafikerade gatorna.


Ett tydligt tecken på att jag innerst inne är en lantis är nog att jag alltid söker mig till parkerna när jag besöker städer. Behöver pausa och se träd istället för hus efter ett tag. När vi besöker Edinburgh blir det därför många turer genom parken innan vi åter ger oss in i stadslivet.


Sist jag besökte Edinburgh var precis i början av maj förra året och det är då bilderna är tagna. Märkligt vad fort det senaste året har gått. Ett helt år har passerat men det känns som det var alldeles nyss jag senast promenerade i Princess Gardens och njöt av alla vackra blommor.

2 kommentarer:

Sara S. J. sa...

O så fint. Känner igen det där med att söka sig till vackra parker vart man är i världen.

Bakom dörr nr. 11 sa...

Härliga bilder.
Önskar dig en underbar påsk.
Kram Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...