lördag 28 november 2015

Innan jag for...

Innan jag for iväg på min långresa var det fortfarande trädgårdssäsong. Förvisso precis i slutet men ändå fortfarande säsong. Jag skördade det sista som gick att skörda och började att städa undan det här året. Vet att jag ofta återkommer till att den här säsongen inte riktigt blev som förväntat. Potatisen blev det inte något med, vi fick svåra angrepp av sniglar och mycket annat blev tokigt. Samtidigt är det min första riktiga säsong med större odling och med växthus. Det har varit oerhört lärorikt även om alla motgångar har varit ordentligt frustrerande.


Jag gillar normalt sett att ha ett ordentligt högt tempo i allt jag gör. I trädgårdsarbetet är ett högt tempo inte riktigt möjligt. Där är det inte jag som styr och märkligt nog gillar jag det. När det gäller trädgården är det mycket jag inte kan varken styra eller ha kontroll över och det är en del av själva tjusningen.


Här är då mitt eget lilla rike, mitt hörn av trädgården där jag trivs som allra bäst. Förvisso älskar jag rosenträdgården men om jag måste välja är det här min absoluta favoritplats i hela världen.

1 kommentar:

Christina sa...

Förstår att du älskar din trädgård, naturen är så otroligt betydelsefull. Man mår bra av att få vara i naturen och se hur växterna blommar och allt det där.

Önskar dig en fin adventshelg!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...