onsdag 14 september 2016

Sommar om hösten

Det är lite märkligt med årstiderna numera. När jag så till sist hade accepterat sommarens uttåg och höstens ankomst då valde sommaren att komma åter. Det dessutom med besked, med högsommarvärme och sol som snarast hör hemma i juli än i september. Fast jag klagar inte, verkligen inte! Ställer om och passar på att njuta. Skolkar från eftermiddagens måsten en stund och lägger mig i solen en stund. Förvisso lite märkligt att sola samtidigt som träden i min trädgård skiftar i gult. Märkligt men ändå lite härligt och jag tar tillvara på varje soltimme. Efter en sommar som denna började jag så smått undra hur det skulle gå att överleva vintern. Fast jag älskar egentligen hösten och att det åter blir mörkt om kvällarna. En höst som denna är i mitt tycke alldeles perfekt. Varma soliga dagar som inleds med en morgon då luften är så där krispig. Det följt av kvällsmörker som verkligen uppmanar till att tända ljus.

Dessutom älskar jag min trädgård som mest precis nu. Den största arbetsinsatsen är avklarad och nu handlar det bokstavligt om att skörda det jag har sått. Om några veckor är det dags att börja städa trädgården och stänga ner den här trädgårdssäsongen. Just nu är det dock den allra bästa tiden att bara njuta av trädgården och ta sig lediga stunder så snart som solen skiner.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...