måndag 15 juli 2013

Storstädning

Idag är det mulet i Hult och kyliga vindar blåser. Istället för att sucka över detta tänker jag äntligen! Nu kan jag äntligen motivera oss att vara inne en dag och storstäda huset vilket verkligen behövs. Soliga dagar vill jag verkligen inte slösa på städning. Jag anser att man måste passa på och njuta varje dag. Samtidigt så har jag lite svårt att njuta när jag känner att det behöver bli ordning och reda hemma

När solen skiner har jag fått lära mig att blunda och se till att kunna njuta av dagen istället. Tänk om jag skulle gå miste om sommarens enda soliga dag för att jag var inne och städade! Då hade jag verkligen inte gjort rätt prioritering. Idag städar jag dock med gott samvete och vet att när solen tittar fram nästa gång då kommer jag kunna njuta än mer när jag inte behöver blunda för dammråttorna!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt - Låter bra ...
//Kramar Annmi

Anneli sa...

Har faktiskt också gjort en liten lätt städning här hemma idag.
Riktigt skönt med en "mellandag" då man kan vara inomhus och fixa ordning i röran.

Kramen Anneli

VisaLiza sa...

Ja det känns onekligen skönt att ta det lite lugnt nu när huset är lite mer i ordning. Kramar Liza

VisaLiza sa...

Ja hur märkligt det än låter så blir man lite trött på alla härliga sommardagar. Att få göra lite tråkiga vardagssysslor är onekligen en skön omväxling. Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...