torsdag 25 juli 2013

Loppis i Hult

Sedan jag var riktigt liten har jag sprungit på loppisar och auktioner. Första fyndet gjordes på Folkets park i Kungälv och var en tavla med Tummelisa. Sedan dess har många fynd gjorts och det är alltid lika roligt. Många gånger har jag tänkt att jag vill driva en liten vintage/retrobutik och vem vet kanske blir det så. Genom företaget har Regina och jag ordnat några loppisar vilket också har varit fantastiskt roligt. Fast om sommaren så vill jag ut på landet och åka och leta efter loppisskyltar och köra på okända vägar. Eftersom det är sommar och Hult onekligen ligger på landet så känns det passande att ordna en loppis i trädgården. Nu rensas det i alla gömmor i Hult och det ser ut att bli gott om saker till försäljning. Vi har beställt strålande sol och det kommer finnas fika att köpa. På söndag 4 augusti är ni välkomna till Hult 10-16.


10 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar Loppisar :)
Solig Middagskram/Annmi

Diana sa...

Gud vad kul!! Även om jag förstår att det innebär en masa jobb med det också.
Jag är helt grön när det kommer till loppisar. Ett år försökte jag och Batman hitta nån men vi hade så dåligt koll att vi hittade typ en... Haha! Synd att Hult ligger så långt bort.
Där är några saker som jag drömmer om att hitta, som en spegel med sirliga "guld" detaljer runtom.

Anna Matgareta sa...

Jag som älskar loppisar. Kanske värt en runda till Hult! Om man fåg kaffe:) Kram

Christina sa...

Så roligt att ha ett eget loppis. Synd bara att det är så långt till Hult, det hade ju varit himla kul att komma dit i verkligheten.
Hult, Låter helmysigt när man läser din blogg!

Sommarkram Christina

Villa Frejas bokblogg sa...

Vad kul med loppis, lycka till. Kram.

VisaLiza sa...

Visst är det roligt med loppis :D Kramar Liza

VisaLiza sa...

Fast det kan vara svårt att hitta loppisar. I måndags for vi till ett område där vi visste att det brukar finnas massor av loppisar men i år hade alla stängt :( Så kan det bli ibland.

VisaLiza sa...

Kommer du till Hult så bjuder jag definitivt på kaffe :D Kramar Liza

VisaLiza sa...

Hult är mitt paradis på jorden så jag får nog säga att det är den mysigaste plats som finns ;) Är du någon gång i krokarna titta gärna förbi även om vi inte har loppis då. Kramar Liza

VisaLiza sa...

Ja jag tror att det kommer att bli jättekul :D Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...