onsdag 31 juli 2013

Samma plats men olika sällskap

Den här dagen inleddes inte som övriga dagar under teaterveckorna. Istället började den här dagen med en tur till Tanum för titt på en loppis som jag blivit tipsad om. Mitt i centrala Tanum ligger en helt fantastisk lite second hand butik med ett riktigt bra utbud. Har nog aldrig varit på en så ren och prydlig loppis någon gång! I normala fall verkar deras priser riktigt bra men idag vara alla plagg på rea för tio kronor styck. Till största delen var det kläder som hade kunnat hänga i vilken butik som helst, vilket för mig aningens besviken. Jag vill ju hitta sådant som helst är äldre än vad jag själv är. Men så mellan två kjolar som var så korta att jag nästan rodnar hittade jag en rutig pennkjol från 60-talet och så var min dag gjord. Lyckades även utrusta tonårsdotterns garderob med blusar, klänning och kappa. Hon gruffade lite åt sakerna jag tyckte att hon skulle prova men när det var dags att gå ville hon faktiskt ha allt jag föreslagit.

Nytt för den här dagen var också sällskapet. Idag hade jag min väninna Erika med mig utöver tonårsdottern. Hennes dotter går även hon på teaterkursen och tränar för fullt inför fredagens premiär. Även om sällskapet växlar är platsen densamma. Varje förmiddag i Grebbestad inleds med en kopp kaffe på Kap horn. Den här dagen lyckades dessutom Erika och jag med konststycket att inte bara matcha varandra utan också inredningen på caféet! Även om det blir långa dagar just nu och vi är borta mycket från Hult så känner jag hur gott dessa lediga dagar vid kusten gör. Dagens uppdelning är också bra med en stunds egen tid medan barnen är på teatern och sedan full fart med bad och picknick.

10 kommentarer:

Termografering sa...

Trevlig :)

Diana sa...

Kul att fynda! Jag har inte riktigt tålamod att stå och bläddra i klädställ, oavsett om det är nytt eller gammalt. Sämsta shopparen när det kommer till sånt. :)

Anonym sa...

Låter riktigt trevligt & så roligt att fynda lite/Kramar Annmi

Anna Margareta sa...

Loppisar är ju bara för underbara! Härligt att du fyndade lite. Kram!

Hannis sa...

Det saknas i den här staden. Loppisar med bra kläder.
Och har dom bra kläder så är det svindyrt!

Hehe, vilken tur att ni matchade varandra=))
Kram Hannis

VisaLiza sa...

Mycket :) Liza

VisaLiza sa...

Alla har vi något vi har sämre tålamod på. Shopping hör dock inte till detta för mig ;)

VisaLiza sa...

Jättekul och kjolen är supersnygg! Kramar Liza

VisaLiza sa...

Ja verkligen och det här var en av de bästa jag har varit på. Kramar Liza

VisaLiza sa...

Jag märker det numera att ju närmare storstäderna man kommer desto högre blir priset på loppisarna. Än så länge går det verkligen att fynda i mina trakter. Tänk jag skulle kanske starta loppisresor för storstadsbor ;) Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...