tisdag 9 juli 2013

Loppad klänning

Senast jag var på loppis hittade jag två riktigt tjusiga klänningar. Den ena invigde jag när maken hade  kalas och fick omdömet från min far att jag såg ut som min farmor. Den andra klänningen som jag loppat tar mig till ett annat årtionde och en annan kvinna. Inser att min mamma när jag var barn på 80-talet hade en klänning i samma modell som denna. Skillnaden var dock att mammas klänning var vit med blå prickar. Undrar om det kan vara så att mor har den kvar? Omöjligt är det inte. Tror att den hade passat alldeles utmärkt på tonårsdottern. Är dock inte helt säker på att tonårsdottern håller med mig om detta.


Glada färger och volanger, inte svårt att gissa att denna klänning kommer från 80-talet.


Rejält med vidd i kjolen ifall jag skulle vilja gå på dans.


Även om jag fullkomligt älskar klänningen så känns det lite skrämmande med en retroklänning som är tillverkad efter att jag föddes. Fast å andra sidan kan det ju innebära att jag inte börjar att bli gammal utan bara retro!

12 kommentarer:

Diana sa...

Men, har du lyckats hitta nåt fint sent 70/tidigt 80-tal? Mamma verkade mest ha brunblommiga saker på sig då. Haha! ;)

Fröken Grön sa...

Härliga bilder på en härlig bloggerska och en härlig klänning!
Må så gott!
/Anna-Karin

VisaLiza sa...

Det fanns allt fint att hitta då med men det känns som att man får leta länge. Kan säga att även min mor har mycket brunt från den tiden :)

VisaLiza sa...

Tack snälla :) Liza

Anneli sa...

Vad fin du är!
Mycket vacker klänning som klär dig perfekt...............

Ha det fint,
kram Anneli

VisaLiza sa...

Tack :) Ja tänk det hade jag aldrig trott att en volangklänning från 80-talet skulle kännas helt rätt. Kramar Liza

Vita rosor och förgätmigej sa...

Hej Liza! Jag tittade in här på din blogg och läste om hur ditt förhållande började med din man och kände såååå igen mig! Jag är precis i början på en sådan kärlekshistoria och har nyss blivit sambo efter att ha varit tillsammans med min Tomas i en månad. Alla i vår omgivning tycker vi är galna men det känns såååå rätt! Underbart att läsa att det har fungerat i 10 år för er nu. ;)

Kram/ Anna

VisaLiza sa...

Vad härligt att höra! Ni är inte galna, bara kära :) Vi fick höra en del sådant i början också men det lägger sig när folk inser att det faktiskt funkar. Är det rätt så känner man det och varför vänta? Kramar Liza

Karoline sa...

Superfin klänning!

VisaLiza sa...

Tack :)

Christina sa...

Så fin du är! Klänningen är som en blomma med alla sina vackra färger.
Kram Christina

VisaLiza sa...

Jag känner mig som en tjusig engelsk dam på väg till ett garden party, kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...