måndag 31 januari 2011

Det skapande hemmet

I lördags tog vi en loppistur vilket var både lyckat och trevligt. Alltid lika roligt att komma hem och känna att man verkligen hittat något man är nöjd med. Dagens mest lyckade köp var boken Det skapande hemmet som är en del i serien Svenskt husmoders lexikon. Tänkte det kunde vara en passande bok för mig som numera är så kallad hemmafru. Måste dock erkänna att boken inte var den könststereotypa handledning jag trodde den skulle vara. Visserligen finns här tips och idéer kring mode och bjudningar men faktiskt också detaljerade beskrivningar hur du bygger en lådbil, en schäslong eller varför inte nya köksskåp.

Gamla böcker är onekligen vackra.  1953 är Det skapande hemmet tryckt

Känner mig sugen på att lära mig sy

Senaste nytt! I alla fall senaste nytt -53

För den som alltid undrat, så här byggs en schäslong!

4 kommentarer:

Sophie sa...

Vilken annorlunda tid, 50-talet..Jag tycker om den där vovvetavlan jag fick av dig, den är kanske 50-60 tal, det känns som så enkla ting från den tiden, så rena och avskalade..

Rebecka sa...

Ska kidnappa den boken när jag kommer hem till dig. Är så avundsjuk!

Regina sa...

Jag har bläddrat i den redan :P Men bara lite. Alldeles ny kändes den! Eller ja, välaktad om man säger.

VisaLiza sa...

Tror att jag får låsa in min bok på ett säkert ställe så jag får behålla den ;)

50-talet har ju varit väldigt poplärt länge både vad gäller design och musik och mode. Kanske är det så att man längtar till det som var lite enklare som du tänker Sophie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...