söndag 2 januari 2011

Nytt år, nya tag!

Har haft en minnesvärd jul och nyår på många sätt. Vår familj har utökats med två flickor till och med det är huset fyllt med lek och bus, något vi länge längtat efter. Hur banalt det än kan låta så är julen onekligen barnens högtid och att i år få fira den med två små tjejer har varit riktigt roligt.

Ett nytt år väntar nu och med det många spännande möjligheter och projekt. Närmast skall flickornas rum tapetseras och sedan tror jag att det äntligen är dags att ta tag i vardagsrummet. Vardagsrummet är ett projekt jag har lite skräckblandad känsla inför att sätta igång. Det är ett stor projekt som kommer vända upp och ner på hela huset. När det är klart kommer det nog att kännas som om nästan hela huset är klart.

Något som är lite märkligt detta nya år är att jag än så länge inte velat kasta ut julgranen och alla julpynt! Med tanke på att det varit fullt upp i livet blev huset mycket sparsamt julpyntat och jag tror att det var riktigt klokt. I vanliga fall brukar jag redan på nyårsdagen känna att nu får det vara nog med julen men i år känns det fortfarande ganska mysigt!

Ett hjärta gjort av buxbom pryder den nymålade bokhyllan.
I många år har jag letat efter den perfekta platsen för granen och nu äntligen har jag hittat den.
Årets gran blev ordentligt välklädd med pynt i regnbågens alla färger
Granen blev centrum i huset och kan ses från nästan hela entréplanet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...