onsdag 27 april 2011

Trädgårdstankar

Har varit på resande fot denna dag och märkte till min förvåning att min trädgård förändrats under dagen. Inte så särskilt märkligt men dock förändrad. Allt var så mycket grönare än när vi åkte i morse. I år har våren verkligen inte varit tveksam den tog ordentlig sats och hoppade rakt in i sommaren. Känns som om hela trädgården fullkomligt sprudlar av energi. Känner hur jag vill gräva och plantera och röja runt i trädgården. Vem vill vara inne när solen skiner? Jag har en bild i mitt huvud hur jag tänker att trädgården en gång ska kunna bli och varje sommar tar vi några steg till. Det tar ju onekligen sin lilla tid att få i ordning på en trädgård som varit helt förvildad. Vi får se vad morgondagen bär med sig. Jag vet att spirean som fortfarande (efter snart sju år) stora delar av trädgården kommer att få en tuff match med Raimo imorgon. När marken är röjd skall där byggas en stor utebur, eller snarare utegård, tänk hundgård till marsvinen och kaninerna. Efter det lär det inte växa någon mer spirea där.

Vad gäller inspirationen så har jag hittat en spännande sida med intressant läsning och många bra idéer. Odla.nu heter den.

Fler och fler av mina krukor fylls på med blommande grönska

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...