fredag 18 november 2011

Dagens Boktips

Just nu slukar jag böcker av Sara Kadefors och kan inte annat säga än att jag är helt såld. Förstår inte hur det kan ha dröjt så innan jag upptäckt henne. Nåväl det betyder ju att jag får all rolig läsning nu. Fågelbovägen 32 var den första boken jag läste och har du bara tid att läsa en bok i år, läs den! Bokens huvudperson är en god och engagerad kvinna. Hon är gynekolog och jobbar dessutom på en mottagning för papperslösa flyktingar. Hon bor i en villaförort men känner att hon inte är som de andra i villorna. Inte alls så inskränkt som de andra i villaförorten där Karin och hennes familj hamnat som av en slump – ja, kanske rentav av misstag.

På mottagningen träffar hon Katerina från Moldavien som har lunginflamation och som arbetar hårt hos en överklassfamilj. Karin bestämmer sig genast: Katerina får följa med hem till henne och hennes familj. Där kommer hon i lugn och ro få hämta sig för att kunna ta itu med sitt liv. 
 Men inget blir som Karin tänkt sig. Katerina är inget offer som tacksamt tar emot - och själv är hon inte den goda människa hon trott sig vara.

Sakta börjar Karins liv falla sönder...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...