tisdag 15 november 2011

Hosta och tenta

Förra veckan inleddes med att jag hade tre sjuka barn här hemma. I mitten av veckan var barnen bättre men då var det istället min tur. Har varit sjuk i nästan en vecka och fortfarande inte någon bättring. Hostar om nätterna, sover dåligt på grund av detta och sedan är jag trött hela dagen. Trots detta skall tentan skrivas och mer än en gång de senaste dagarna har jag tänkt att nu struntar jag i allt, bäddar ner mig och tittar fram igen någon gång i vår! Jag har så mycket annat jag vill göra just nu än att hosta och snora. Tentan är egentligen jättespännande, litteraturen mycket intressant och föreläsningarna har varit mycket bra. Jag skulle gärna dyka ner ordentligt och verkligen inte tänka på något annat förrän tentan är klar. Istället blir det små ytliga plask mellan sovstunder och hostningar. Jag känner mig så eländig att jag till och med har uppdaterat på Facebook att det är väldigt synd om mig idag! Nåväl än är det flera timmar kvar att skriva eller sova på innan jag måste vara färdig. Hemmet och barnen lämnas med varm hand över till min make som när han kommer hem ska få förse mig med rykande varmt te resten av kvällen!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...