måndag 13 februari 2012

Kappknappar

Min kappa har hängt med i många år och den här säsongen har jag varit frestad att köpa mig en ny. Fast å andra sidan är kappan hel, snygg och svart är alltid tidlöst. Däremot har den börjat tappa knappar. De första lyckades jag hitta och sy på igen men snart var det dags för nya att tappas. Vad göra? Nu hade jag ju en ursäkt för en ny kappa. Eftersom det bara är knapparna det är fel på valde jag en annan och betydligt billigare väg nämligen att byta knappar. Det kan visserligen också bli ganska kostsamt med tanke på att knappar ofta är ganska dyra. Har man dock lite tid och tålamod är loppis ett bra tips. Genom åren har jag nästan uteslutande köpt knappar på loppis och fördelarna är många. Det är ofta knappar med hög kvalitet, annan utformning än de som finns idag och de är nästan gratis. Tio kronor för sju knappar och sen är det bara att sy! Återkommer med resultatet

Så här ser de nya knapparna ut. Fina detaljer och rätt storlek

Knapplöskappa! Gillar att det blir kontrast när jag syr på de nya knapparna

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...