tisdag 14 februari 2012

Slutshoppat?

Sedan novembers början har jag slutat att köpa kläder! Detta kändes till en början lite ovant eftersom kläder onekligen är en av mina passioner. Känner mig riktigt stolt över att jag lyckats hålla fast vid mitt beslut att inte köpa nya kläder. Nå ska sanningen fram så handlade jag en kofta när jag var och hälsade på min syster i Dublin, men i övrigt totalstopp. Anledningen till att jag har beslutat om köpstopp beror på att jag har flera förändringar på gång i livet. Den ena kommer förhoppningsvis att leda fram till en mer hälsosam vikt och då är det ju helt onödigt att köpa nya kläder. Jag har alltid gillat att gå i affärer, titta, inspireras och shoppa även om det senare inte alls är nödvändigt. I tider då vi har haft sämre ekonomi har det uteslutande varit loppis som gällt och det är fortfarande på loppis jag hittar mina väskor och skor. Kläder har det blivit svårare med av två skäl. Jag har blivit mer kräsen och vill helst ha fina retrokläder från 50-60-talen (och det vill visst alla andra också) och det andra är storleken. Att hitta kläder som intresserar mig är nästan omöjligt i min storlek. Att inte shoppa kläder (skor är en annan sak!) känns faktiskt befriande. Nu får jag istället hitta inspiration i min egen garderob istället för att tänka nytt till särskilda tillfällen. Fast på sikt väntar shopping, när alla mål är nådda och tills dess sparar jag mina pengar på ett konto enbart för shopping.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...