tisdag 17 april 2012

Mitt stammisställe

När jag var yngre följde jag TV-serien Vänner och önskade mig ett café precis som deras. Ett ställe där alla visste vem jag var och där jag träffade mina vänner för att umgås. På den tiden umgicks mina vänner och jag ofta på caféer hemma i Kungälv, men hur ofta vi än var där så kändes det inte som om någon hade en aning om att vi varit där förut. Under en hektisk tid åt jag lunch på samma café nästan varje dag under ett par veckor och beställde alltid samma rätt, alltså deras enda vegetariska alternativ. Prövade en gång att säga att jag skulle ha det vanliga och möttes av totalt oförstående.

Åren gick, Vänner är sedan länge borta från den aktuella tablån och jag bor sedan flera år i Munkedal. Nu när Raimo är sjukskriven passade vi idag på att äta lunch på Café Corner i Munkedal och när jag står och klurar på vad jag vill äta slår det mig att om jag säger att idag vill jag ha den där mackan jag gillar så skulle jag mötas av ett okej och en stund senare få precis rätt macka. Under tiden vi sitter och äter kommer det förbi en strid ström av människor, de flesta vet jag vilka de är. Om inte så till namn så känner jag i vart fall igen dem till utseende. Regina och jag brukar dricka kaffe på caféet och planera nästa stordåd för vårt företag, barnen älskar att gå dit och fika och har jag tråkigt vet jag att dit kan jag alltid gå.

Café Corner har en egen hemsida som du hittar HÄR!

Gott kaffe finns det alltid

Mysig lokal

Här finns alltid mycket gott. Carolines cheesecake längst ner till vänster är värd att åka många mil för att äta!

2 kommentarer:

Unga fröken Karlsson sa...

Ser ju riktigt mysigt ut!

VisaLiza sa...

Mysigt, trevligt, gott .... listan kan göras lång :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...