fredag 15 februari 2013

På besök

Att åka och hälsa på lillsyster är alltid trevligt. Dessutom innebär det att jag gör saker som jag annars inte brukar göra. Här hemma är jag så himla nöjd med att vara hemma så fort jag får tillfälle till det. Att vara hemma i Hult är nog faktiskt det bästa jag vet! Fast att vara iväg är inte så dumt det heller. Det jag gillar allra mest med att åka till Dublin är språket. Jag gillar att både höra och prata engelska och egentligen är det ganska fantastiskt att göra sig förstådd på ett helt annat språk. Just engelskan har en skönhet i sig som jag uppskattar.


Fast lillsyster och jag vi pratar så klart svenska med varandra när vi ses. Skulle ju vara konstigt annars menar jag. Nåväl den här resan till den gröna ön känns som att den var riktigt händelserik och att vi hann med mycket. Jag landade sent på fredagen så då var det inte så mycket mer att göra än att äta kvällsmat och att sova. På lördagen hann vi med att se ett demonstrationståg och att titta i vintagebutiker. Vi var dessutom förbi en mysig pub som har loppis varje lördag.


På lördagskvällen var vi på ett tjusigt ställe och testade drinkar. Skall man ut på en tjusigt ställe så är det så klart tjusig klädsel som gäller. Fick tillfälle att använda mina tjusiga nya skor som visade sig vara riktigt bekväma trots höjden på klackarna.


På det tjusiga stället hade de drinkar med tjusiga namn. Vad sägs om en pink cloud och en flirtini?


På söndagen åkte vi till byn Dundrum som ligger utanför Dublin. Det var en charmig liten by men som märkligt nog också innehåller Irlands största shoppingcentrum. Det var verkligen ett galet stort köpcentrum och jag har nog faktiskt aldrig sett ett större. Till största delen var det tjusiga märkesaffärer så Becka och jag vi nöjde oss med att titta. Känns inte riktigt som att någon av oss har en budget där det funkar att lägga 5000 kronor på en klänning eller ett par skor. Riktigt roligt var det dock att titta på alla tjusigheterna.


På måndagen var Becka sjuk vilket på sätt och vis var lite bra, då fick vi ju träffas lite mer än vad vi skulle ha gjort annars. Hon brukar inte komma hem förrän efter 18 på kvällen så på vardagarna brukar jag få sysselsätta mig själv. Fast jag passade också på att åka in till Starbucks och dricka sojalatte och plugga medan min syster sov. Tänk jag gillar verkligen att plugga där och deras sojalatte är en av mina stora favoriter. På tisdagen var det hemfärd på eftermiddagen och jag var mycket tacksam över att ha sällskap av vänner på planet. Jag är ju rejält flygrädd och resan hem var allt annat än trevlig eftersom vi hade rejält med turbulens nästan hela vägen. Som så många gånger förr lovade jag mig själv att aldrig mer utsätta mig för att flyga. Få se hur länge det dröjer innan jag har glömt bort hur jobbigt det är att flyga!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Så härligt du har haft det och klänningen var du ursnygg i;)

Kan inte förstå det där med flygrädsla och du ska vara glad att du har ett kort minne. Här minns jag alla mina flygresor med förskräckelse och än så länge tänker jag inte sätta mig på något plan igen (det var två år sedan sist) Men får kanske ta tag i den där rädslan kanske.

Önskar dig en helt ljuvlig helg hemma i Hult
KRam
ANnie

VisaLiza sa...

Tack, klänningen är en favorit! Det är verkligen inte lätt med flygrädsla och jag hade nog haft längre minne om jag inte var "tvungen" att flyga med jämna mellanrum. Hade jag inte tvingat mig själv hade jag ju aldrig träffat min syster. Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...