torsdag 28 maj 2015

En helg i maj

Till helgen skall jag bege mig till Västerås och vara på kongress vilket skall bli riktigt roligt. Förutom att det kommer vara många spännande seminarier och intressanta diskussioner som skall diskuteras får jag också möjligheten att träffa en del av deltagarna på ledarskapsutbildningen jag gått. Det har hunnit gå några veckor sedan den avslutande helgen på Bommersviksakademien och nu börjar jag landa i upplevelsen. Både när det gäller resor och upplevelser som kurser brukar det krävas en tid för mig för att sortera alla intryck. Helgen inleddes en dag tidigare än själva kursen med besök i Stockholm vilket var mycket trevligt. Riktigt skönt dessutom att slippa gå upp extremt tidigt och åka tåg långt innan en skall tillbringa en helg på kurs.


Under helgen hölls flera intressanta föreläsningar. Dessutom kom deltagare från tidigare år vilket gjorde helgen än bättre. På lördagen fick jag dessutom tillsammans med två kamrater möjligheten att fråga ut tre ledare inom arbetarrörelsen.


Här är min basgrupp tjusigt uppklädda inför lördagens middag. Alltid trevligt att få en anledning att använda sina tjusigaste kreationer.


Helgens viktigaste inslag för min grupp var på söndagsmorgonen då vi höll ett seminarium om medlemskapets betydelse. Seminariet hade förberetts under större delen av utbildningen och många möten via Skype innan vi äntligen var framme vid själva dagen. Kan inte säga annat än att jag känner mig riktigt glad och stolt över att ha fått möjligheten att arbeta tillsammans med så kloka och kreativa människor. Vi har alla med oss olika erfarenheter och bakgrund men lyckades använda det som en styrka och skapa ett seminarium som publiken tycktes uppskatta. Särskilt roligt att få följa den utveckling gruppen gjorde genom utbildningens olika moment.


Vårt seminarium bestod av flera delar vilket även gav oss i gruppen möjlighet att under vissa delar sitta med och lyssna. När jag pratade fokuserade Lizette på att fotografera det som var riktigt viktigt. Skor hör enligt mig till de riktigt viktiga sakerna i livet!


Frida och jag lyssnar på vårt eget seminarium


Bommersviksakademien är slut men erfarenheterna kommer jag alltid att bära med mig. Det har varit en helt fantastisk resa. Jag har träffat människor som har blivit goda vänner, som har lärt mig otroligt mycket och utöver det har jag haft möjlighet att verkligen fokusera på politik och ledarskap och på den rörelse som jag varit engagerad i de senaste tjugo åren. Att kunna stärkas och utvecklas i sitt engagemang efter så många år är verkligen en ynnest och en förmån och jag är mycket tacksam över att ha fått den möjligheten.

2 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Demokrati är verkligen en gåva vi lätt tar för given. Skorna var verkligen snygga!

Sara S. J. sa...

Ursnygga skor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...