söndag 28 juni 2015

En solig dag i Hedekas

Igår var det dags för den årliga Sörbygdsdagen i Hedekas vilket alltid är en trevlig dag. Numera är det egentligen två dagar och är en del av Small Lake Meet med Lady crusing och underhållning i bygdegården på fredagen och sedan Sörbygdsdagen på lördagen som även den innehåller underhållning i bygdegården. De senaste två åren har Ewa Eastwood varit det stora dragplåstret. Själva Sörbygdsdagen innhåller en blandad kompott av aktiviteter så som ett lopp för barn, halmbalsrullning, musik, marknad, veteranbilar och i år även blå himmel och sol. Förra året vräkte regnet ner så det var riktigt skönt att kunna mingla runt ordentligt i år.


Jag är inte någon bilfantast men det är ju omöjligt att låta bli att titta när det kommer tjusiga ekipage som detta. Riktigt snyggt att matcha bil och husvagn. Har börjat kika lite på en husvagn av enklare modell och någon som denna hade jag onekligen kunnat tänka mig.


Vi bjöds på musik vid marknaden. Det var lite färre knallar i år men likväl ett riktigt bra utbud. Där fanns kläder, honung, mat, smycken, loppis och blommor. Verksamheter som Grannsamverkan och politiska partier passade också på att visa upp sin verksamhet.


Fast det var nog trots allt bilarna som stal showen!


Blir nästan lite sugen på att matcha mina vintage- och retrokläder med en passande bil!



Det blev inte någon bil men jag lyckades fynda en tjusig klänning istället. Rockabilly är inte riktigt min stil egentligen men den här var så fin att jag bara var tvungen. Vem kan motstå himmelsblått med körsbär? Inte jag i alla fall!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...