lördag 27 juni 2015

Grus och blommor

Äntligen är det sommarvärme och sol. Äntligen är dagarna sådana att en bara vill vara ute i trädgården och aldrig gå in. Som jag har längtat! Några dagars sol har fått det att växa i trädgården med en otrolig hastighet. I växthuset var det så pass fullt att det idag blev alldeles nödvändigt att flytta ut pumpor och squash. De ska egentligen inte vara i växthuset men med tanke på hur kallt det var varit har en placering där varit alldeles nödvändig.


Det har blommat lite dåligt hittills men nu äntligen har vi ett överflöd av blommor överallt. Penséerna närmar sig slutet av sin blomning, men än är de otroligt vackra. Vår plantering i tvätthon vid förrådet hör till mina favoriter här hemma i Hult.


Varje vår sätter jag en mängd penséer i tvätthon och i år växer det blommor lite här och var i gruset. Egentligen ska det ju inte växa något där men jag tycker att det är fint och låter dem vara kvar så länge som de blommar. Det är något särskilt i kontrasten mellan blomma och sten.


Från hörnet på förrådet löper nu ett plank längs vägen. Eftersom vårt hus ligger i en korsning känns det ibland som att vi har trafik rakt in i trädgården. Med planket blir vi lite avskärmade och ramar in trädgården lite. För att det skall bli lite mer liv i väggen valde vi att göra en del med armeringsmatta. Detta är något som dessutom kommer att återkomma när vi skall sätta staket runt huset. Nu när lupinerna blommar blir det särskilt fint eftersom de syns från trädgården trots att vi satt upp ett plank.


Katten Elvis är min ständige följeslagare i trädgården. Särskilt intresserad är han när jag har kameran med mig. Tänker att det beror på att då är jag stilla och koncentrerar mig på en punk i taget. Då är det lätt att vara katt och kunna följa med. Barnen hävdar att det istället beror på att Elvis är lite fåfäng och tycker om att vara med på kort. Kanske är det så!

1 kommentar:

Hemkära Hanna sa...

Så vackert ni har det! Tvätthon var verkligen tjusig, jag förstår att den är en favorit. Klart att katten är fåfäng! Och han har ju anledning g att vara set också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...